猫でもわかる 秘密の英語勉強会

京都アニメーションへの寄付・コメント

Help KyoAni Heal
Help KyoAni Heal

海外の募金サイトで京アニへの支援が呼びかけられ、現時点で113万ドル以上の寄付金と膨大な数のコメントが寄せられています。

コメントを読んでいると、世界中の人たちがどれほど京アニの作品が好きで、京アニの作品に支えられてきたのかがわかります。

私からは何も強制するつもりはありませんが、寄付や支援についてはご自身の責任で判断してください。

リンク:Help KyoAni Heal

京都アニメーションへの寄付・コメント

On July 18, 2019, an arsonist set the Kyoto Animation studio on fire injuring several people and leading to the loss of lives. Details on this unbelievable act are still developing.

Sentai Filmworks hopes to help the KyoAni team during this time of need and asks that you join us in this endeavor.
2019年7月18日、京都アニメーションスタジオが放火され、数名が負傷および死亡しました。この信じられない行為の詳細は現在調査中です。

Sentai Filmworksはこの危急に際して京アニを支援したいと考えており、我々の取り組みに参加して頂くようお願いします。

コメント

I donated because I have long been a fan of the anime by KyoAni. I grieve for this tremendous loss and I sincerely wish KyoAni could recover with the help of many anime lovers like me in the future!
京アニのアニメがずっと好きだったので寄付しました。このような多大な損失を心より悲しんでおり、私のような多くのアニメファンの支援によって今後京アニが回復することを心から願っています!
Their animation helped me get through tough times in the past, so I'm returning the favor by donating to help them through this desperate time
彼らのアニメは私が困難な時期を乗り超えるのを助けてくれたので、この絶望的な時に寄付をして支援することで恩返しします。
I want to help KyoAni
京アニを支援したい
they helped me get thru a dark time in my life
彼らは私が人生の暗い時期を乗りこえるのを助けてくれました
我很喜歡紫羅蘭的永恆花園 它讓我感受到了許多溫暖 希望有朝一日能再次看到 願往生者安息,一路好走 也祝倖存的工作者們能夠堅強的活下去
私はヴァイオレット・エヴァーガーデンが本当に好きです。とても温かい気持ちにしてくれました。いつかまた見られることを願っています。亡くなった方のご冥福を願い、また、生き残った従業員が強く生きることを願います。
I donated because Kyoto Animation has always brought so much joy and inspiration to my life.
京都アニメーションはいつも私の人生に多くの喜びとインスピレーションを与えてくれるので寄付しました。
KyoAni gave me many memory. Haruhi, Lucky Star, K-ON and so on. I wanna help them even a little.
京アニは私にたくさんの思い出をくれました。ハルヒ、らき☆すた、けいおんなどです。少しでも彼らを助けたいと思います。
I donated because... Like many things, anime can bring people together. It’s definitely one thing that ties my relationship with my boyfriend. We enjoy watching shows together. He’s watched more than I. From Kyoto Animation, he’s shown me Dragon Maid, A Silent Voice & Violet Evergarden. ❤️
私が寄付をした理由は、多くのことと同様に、アニメは人々を結びつけることができるからです。間違いなく私と彼氏を繋いでくれたことの1つでもあります。私たちは一緒に作品を見て楽しんでいます。彼は私よりも多くの作品を見てきました。京都アニメーションでは、彼は私に「小林さんちのメイドラゴン」、「聲の形」、「ヴァイオレット・エヴァーガーデン」を見せてくれました。
Clannad is my favorite TV ever. This is so sad
クラナドはこれまでで私の一番好きなTVです。すごく悲しい。
Support from Taiwan!
台湾から支援します!
I love the work from this studio and they have given me many good memories through their work and their art.
このスタジオの作品が大好きです。彼らは作品とアートを通して私に多くの思い出をくれました。
Kyoani produced a lot of amazing shows and films that brought joy to people all around the world. May those that passed away rest in peace.
京アニは多くの素晴らしい番組と映画を制作し、世界中の人達に喜びを与えました。亡くなった方々のご冥福をお祈りします。
Thank you for all the great animations. Don't give up.
すべての素晴らしいアニメに感謝します。あきらめないでください。
I love anime, and I want to help the ones who survived the fire and the family members of the ones that were lost.
アニメが大好きです。火事の生存者と亡くなられた方々の家族を支援したいです。
I know these small donations can't bring people back, but I hope it helps.
これらのわずかな寄付で人々が戻らないことは分かっていますが、それでも助けになることを願っています。
I lost a friend this time three years ago to suicide. Ever since A Silent Voice came out it's been helping me cope. I'm at a loss for words now knowing such a tragedy has taken place.
3年前に友人を自殺で失いました。「聲の形」が公開されて以来、私の心の支えになっています。今回の悲劇を知り言葉を失っています。
Anime means the world to me, it changed my life. If I could give millions of millions of dollars I would. I'm forever in the debt of Anime creators everywhere. konotabiha goshūshōsamadegozaimasu.
アニメは私にとって世界を意味し、私の人生を変えました。できることなら数百万ドル寄付したいです。すべてのアニメ制作者たちにずっと借りがあります。このたびはご愁傷様でございます(ローマ字)。
I am a massive fan of anime. I've seen plenty of shows by Kyoani and in many ways their work is what made me become the fan I am today. I started watching anime over 10 years ago and have loved anime for many years. My heart goes out to Kyoani and the families of the staff. I want to make this donation to pay back some of the kindness and joy all their shows gave to me. Yours truly, A true fan.
私はアニメの大ファンです。私は京アニの番組をたくさん見てきましたが、いろいろな意味で彼らの作品が私を今のようなファンにしてくれました。私は10年以上前にアニメを見始め、ずっとアニメが大好きです。私は京アニとスタッフの家族のことを心から思っています。この寄付をすることで、彼らのアニメが私に与えてくれた優しさと喜びを少しでも返したいです。本当に大ファンです。