猫でもわかる 秘密の英語勉強会

中国政府が仮想通貨の格付けを公開、推し通貨はイーサリアム

中国政府 一位はETH

中国政府が仮想通貨の格付けを公開しました。リストには 28 種類の通貨がまとめられ、ビットコインは「革新性」で最高点を取ったものの総合点では 13 位となりました。

仮想通貨の英語記事シリーズ、今回はこの記事を読んでいきます。
Chinese Government Praises Ethereum and Ranks it as the Top Blockchain

格付け一位はイーサリアム

A few days ago, the Chinese government made it clear they were working on a rating system. That system pertains to public blockchain projects and cryptocurrencies.
数日前、中国政府はレーティングシステムを作成していることを明らかにしました。これはパブリックブロックチェーンプロジェクトおよび仮想通貨に関するシステムです。
A top 28 has been put together for the cryptocurrencies earlier this week. The list itself includes all of the well-known currencies, although the rankings look different from what people would expect. Three different key factors are included for every project: technology, application, and innovation.
今週初め、トップ 28 種類の仮想通貨がまとめられました。このリストには有名な通貨が含まれますが、人々が期待していたランキングとは異なるものでした。全てのプロジェクトには、技術、応用性、革新性の 3 つの異なる要素が含まれます。
As some people might expect, Bitcoin has the highest score in the innovation aspect. That is not surprising, as it has the first-mover advantage. Any other currency on this list didn’t exist prior to Bitcoin.
おそらくある程度期待されていたように、ビットコインは革新性の点において最高点を獲得しました。先行者の優位性があるのでこれは驚くべきことではありません。リスト内の他のコインはビットコインより先に存在しませんでした。
When taking all three sub-factors into account, there is only one project that really matters. Ethereum has the second-highest technology score, the best application rating and a decent innovation score. All of this combined for a total index of 129.4. There are five projects which score more than 100, including Steem, Lisk, NEO, and Komodo.
3 つの副要素全てを考慮すると、本当に重要なプロジェクトが 1 つだけあります。イーサリアムは技術点が 2 番目に高く、応用性は最高点、革新性はまずまずの点数でした。これらすべてを合わせた総合点は 129.4 点です。100 点以上を獲得したのは、Steem、Lisk、NEO、Komodo を含む 5 プロジェクトとなりました。

今回は中国政府が公開した仮想通貨格付けに関する記事でした。

1〜15 位はこちら。

1
2
工信部赛迪研究院发布全球公有链技术评估指数

みんな大好き NEM は 28 通貨中 28 位、XRP は 17 位だったようです。えぇ・・・・・・。

_